laupäev, 5. mai 2007

Kas kroon kehtib

Vene kliendid mulle kohe väga meeldivad. Alati naeratavad, toovad ülemusele pudeli, kommi ja lilli ka. Jama ainult, et ma aru ei saa, mida nad räägivad.
Täna tuli meie uus klient minu juurde sularahas arvet maksma. Proua venelanna võttis rahakotist viiesaja kroonise ja lehvitas sellega minu silmade ees. Rääkis pika jutu maha. Ma naeratasin kenasti, pilgutasin silmi ja andsin tšeki. Siis ta rääkis veel ja veel ja veel. Ja muudkui lehvitas. Hääl läks valjemaks ja valjemaks. Lõpuks küsis eesti keeles: " Raaha makzap? Makzap?"
Läksin närvi väheke. Siis ta võttis rahakotist hunniku dollareid ja eurosid ja hakkas neid minu lauale sättima. Närv läks läbi ja jooksin ülemuse kabinetti. Ütlesin, et mingi jama on, et tuleb turvamees kutsuda vist.
Pärast tuli ülemus minu juurde. Lubas mu esimesel võimalusel vene keele kursustele saata. Probleem oli selles, et see proua ei olnud kindel, kas Eesti kroon veel kehtib seoses poliitilise olukorraga. Arvas, et ei saa enam kroonides maksta. Oli siis igaks juhuks dollarid ja eurod kaasa võtnud. Vot see on alles tase mu meelest!

4 kommentaari:

Jànus Robert ütles ...

Vene keele oskus on tõesti Eestis väga vähehinnatud oskus. Eriti on just noorte seas vene keele oskus madal, ma ei tea kui vana Sina oled? Samas on venalaste ostujõud suur. Puhtmajanduslikult peaks Eesti teenindussektor vene keelt ikkagi elementaarsel tasemel oskama. Vene turg ja vane tooraine on kah väga olulise suurusega. Mul on kahju, et Eesti liigne natsionalism meie kaubandust ja venelaaste Tallinnasse shoppama-rändamist pärsib. Eesti võiks minuarust olla vanelaste oma Shveits. Tunnen venelasi, kes seda just niimoodi sooviksid. Turvaline riik, kus saavad emaakeeles suhelda.

Beebisiniste silmadega ütles ...

Kahjuks oli mul koolis väga kehva vene keele õpetaja. Muudkui lobises maailma asjadest ja vene keeles ei rääkinud üldse.
Tegin keskkooli lõpus isegi vene keele eksami. Kõik tuupisin pähe. Aru ei saanud, mida ma rääkisin.
Nüüd mõtlen, et oleks pidand ikka õppima:)

Kats ütles ...

Mul on ka venekeelega vähe raskusi . Pole sellest kunagi varem aru saanud ei saa nüüdki. Vahel tööjuures ikka tuleb venelastest kliente ka, kes küsivad atkudajasnaju mida . Sellistel puhkudel ma tavaliselt teen lihtsalt rõõmsa näo ja naeratan. Eriti midagi targemat nagu teha pole ka ..

Beebisiniste silmadega ütles ...

Tegelikult mul soome keelega peaaegu sama jama. Natuke paremini saan aru, aga probleemid ikkagi. Õnneks oli inglise keele õpetaja jube tige ja kõik pidid õppima:)